lørdag den 28. oktober 2017

At være enke, alene eller single - og en drøm

Levede jeg nu i Misse Møghes verden var jeg enkefrue.
Det var vist også fra en tid, hvor man blev tiltalt med mandens titel og navn.
Joh, jeg er stadig enkefrue eller enke.
Lige siden mit livs kærlighed sagde farvel til dette liv har jeg omtalt mig selv om single.
Jeg er jo kun mig.
OK, på et tidspunkt boede Black hund under samme tag, så vi var jo to på matriklen.
Der er dog en helt anden historie, Livet med hund.
Før jeg rejste til Italien med gode venner for et par uger siden, var jeg i fuld gang med at overtale mig selv til at komme over grænsen .... at rejse alene ud i den store verden.
Min brækkkede arm satte en stopper for de drømme, og det varer nok kun til jeg er fit for fight igen.
Da vi var to (mennesker), var vi også to om at beslutte, hvor vi skulle rejse hen.
Ligesom mange andre ting - både ting der skal laves i hus og have, og alle de andre ting.
Når MAN kun er een, er der også kun een til at lave alt i hus og have, og beslutte hvor rejserne skal gå hen.
Næste rejse er i støbeskeen....


4 kommentarer:

  1. Jeg synes, det er svært at forestille mig, hvor svært det må være at skulle være "enebestemmer" i sit liv, når man har været vant til at være to. Du virker til at være ret god til at få taget fat OG til at bede om hjælp, hvilket nok også er en grænse, der skal overskrides.
    Det bliver spændende at læse om, hvad din næste rejse bliver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, ja, det kræver en vis omstilling - og tak.
      Det er også en grænse, der skal overskrides, når der er hjælp behov.

      Slet
  2. Ja, jeg synes også, at du generelt er ret god til at være alene. Det er noget jeg frygter at blive, men skulle det ske, må jeg jo bare lære at vokse med opgaven. Glæder mig til at høre om, hvor du beslutter dig til at tage hen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, lige præcis, at vokse med opgaven :-) Og tak.

      Slet