tirsdag den 4. marts 2008

Projekt silke alpaca


Findes der noget mere .... end at lave et færdigt strikketøj om?
Se lige denne fine bluse - opskriften hentet i en af Zettes utallige bøger.
Første gang jeg havde den på passede den perfekt. Anden gang var den lidt større.
Tredje gang - tog jeg den af igen for jeg kan både ride og svømme i den.
Øv - og jeg overholdt alle de gode råd om silke alpaca.
Så nu skal jeg have ærmerne af og forkorte dem. Ryg og forstykke får en gang igennem overlock maskinen!! Ærgerligt, men helt ærligt, så gider jeg ikke strikke hele blusen om.

Læg hovedet på siden for at se blusen....

3 kommentarer:

  1. Der findes en bog i handlen, der vistnok hedder "kunsten at slagte en trøje."

    SvarSlet
  2. ærgeligt for dig, den er ellers ret flot.har du prøvet at vaske den forsigtigt i maskine ?
    et andet tip er aldrig at hænge strik på bøjle for så giver det sig. held med den.

    SvarSlet
  3. Rygterne vil også vide, at jeg har lidt bøger og blade...

    SvarSlet