torsdag den 29. april 2010

Jylland

Se lige vindmøllerne ude i havet. Jeg er imponeret over, hvordan de kan få dem anbragt og stå fast.
Black og jeg havde et pitstop mere lige på den anden side af Fyn - vi var i Jylland igen. Det føltes skønt og meget ferieagtigt. Det er 3½ år siden, jeg sidst har været der.
Vi plejede at være i Jylland 3-4 gange om året.
Min GPS var gået i udu. Heldigvis havde jeg et godt gammelt kort i handskerummet, så det var nemt at finde Hampen, hvor jeg havde bestilt en campinghytte.
Jeg var der et godt stykke tid inden jeg kunne få udleveret en nøgle, men pyt. Min datter og svigersøn var på campingferie det samme sted, så jeg var ikke hus-løs.
Min datter og jeg havde aftalt, at vi ville til Ikast og Herning - for vi skulle shoppe garn og stof.
Som sagt, så gjort.
Impaz er meget fristende, og jeg kunne overhovedet ikke styre mit store behov (!) for garn. Jeg købte garn til 8-9 bluser eller hvad det nu bliver til i løbet af sommeren og næste vinter. Stofindkøbet var mere behersket - stof til en badekåbe og en tunika.

Black på bagsædet, mens datteren min og jeg fartede rundt i det midtjyske.
Jeg fik udleveret nøglen til min hytte.
Da jeg kom ind i den, blev jeg lidt overrasket over standarden. Der var bl.a. hul i gulvet, og en af briksene lignede noget der var løgn, så beskidt og plettet var betrækket.
Dynerne havde også lidt mistænkelige farver.
Jeg havde heldigvis taget min egen sovepose og hovedpude med.
Men hytten var kun et sted jeg skulle sove.
Nøglen til hytten er magen til den, jeg har til min egen bryggersdør. Men jeg skulle bare vende nøglen den anden vej end jeg gør hjemme. Tænk, da jeg kom hjem, vendte jeg min egen nøgle som den til hytten. Det tog flere dage inden jeg ikke gjort det mere.
Prisen for hytten er sådan cirka det samme som et hotelværelse! Og der er ovenikøbet toilet og morgenmad med i prisen.
Men jeg havde et formål med turen, og det var at sige godt og grundigt farvel til campinglivet.
Det lykkedes.

2 kommentarer:

  1. Uha, sikke en pointe Kisser - et godt og grundigt farvel til campinglivet. Men bortset fra hytten, håber jeg, at de tre dage var fyldt med dejlige oplevelser :-)

    SvarSlet
  2. Madame: farvel og tusind tak til campinglivet, så er den sidste dør lukket.
    Det var 3 skønne dage med mange herlige oplevelser. Resten af turen kommer lidt senere her på bloggen.

    SvarSlet