søndag den 11. april 2010

Min værste skræk

Der er helt stille udenfor og indenfor.
Lige pludselig lyder der et brag: en fugl er fløjet imod et af vinduerne på min terrasse - inde på terrassen.
Den landede på hyndeboksen. Jeg kan se den herfra, hvor jeg sidder inde i køkkenet. Jeg ved ikke om den er død, eller den bare lige skal komme til sig selv.
Jeg kan bare ikke ha det!

Ved et andet af vinduespartierne er der en plantekasse, og der er mellemrum mellem kassen og vinduerne. Mindst en gang hvert forår er der en flyvefærdig fugleunge, der får forvildet sig derned, og den kan ikke selv komme op, så jeg SKAL hjælpe den. Uh, jeg er så bange for at skade den!!

3 kommentarer:

  1. Jeg har det ligesom dig: Det er så trist, når en fugl flyver mod vinduet og bare ligger dér. Nogle gange kommer de sig jo, når man venter. Det håber man jo. Men andre gang ... :-(
    Håber denne fugl klarede sig!
    Ha' nu en fin dag, lad os håbe at solen bryder frem!

    SvarSlet
  2. Megan: nej, den klarede sig ikke, og jeg skal ud at flytte den.
    Men måske i morgen aften kan jeg få en hjælper...

    SvarSlet
  3. Jeg er også helt elendig, når en fugl flyver mod ruden. Jeg plejer at vogte over den, mens den sunder sig, og en enkelt gang har jeg forsigtigt taget den op og holdt den varm (det var om vinteren). Pludselig kom der liv i den igen, og den lille jernspurv ville meget gerne ud. Så jeg satte den i træet foran huset, og lidt efter fløj den.

    Jeg har prøvet at sætte de rovfuglesilhouetter op, som man kan købe i ornitologisk forening og andre steder, men de hjælper ikke altid. Jeg havde derimod succes med at hænge et stribe flagrende, farvede silkebånd op foran vinduet. Det kan selvfølgelig have været held, men jeg oplevede ingen ulykker, efter de var kommet op... :-)

    SvarSlet