mandag den 23. april 2018

En tur til London # 1

Min bror havde inviteret sin kæreste og mig en tur til London.
Han havde booket skønne flytider, så vi ikke skulle op midt om natten.

Vel ankommet til hotellet blev vi selvfølgelig tildelt vores værelser.
Jeg skulle have boet på 3. sal - uden elevator, og brormand og kæreste på 1. sal.
De synes bestemt, at jeg skulle have værelset på førstesalen - pga mine ekstremt dårlige ben.
Tihi - jeg fik et værelse med fem senge.
Jeg kunne jo holde fest.
Underligt, men der var kun et lillebitte bord med tre stole.

Udsigten fra mit store værelse.
Tulipantræet var næsten afblomstret.
Lige overfor hotellet, som lå i Nothing Hill, var en skøn park. Den var desværre ikke til at komme ind i, for man skal være udstyret med en nøgle.

Linje 94 - jeg elsker at køre med dobbeltdækkerbus, og især at befinde mig på førstesal.
Ih, hvor kunne det danske offentlige transportvæsen lære noget af englænderne.
Busser og tog kører hele tiden, og er ret velfungerende og koster næsten ingenting.

2 kommentarer:

  1. Det sidste kan jeg godt nok ikke skrive under på. Det er da heelt vildt dyrt at tage offentlige transportmidler i UK. Tim betaler 600 pund om MÅNEDEN for at pendle til London (en times regionaltog + lidt Underground). Et one day-travelcard koster over 12 pund - det synes jeg da er dyrt.
    Men det er rigtigt, at man aldrig skal vente ret længe på næste tog eller bus, hvis man er indenfor zone 3; det er også rigtigt, at man kan få set en masse fra toppen af en dobbeltdækkerbus, og det er sandt, at London er en vidunderlig by :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg taler så kun ud fra min egen erfaring. 3 pund fra Heathrow ind til zone 1 - ca 40 min med regional og undergrund. Det koster næsten det dobbelte fra mig til Kastrup her i landet. Ja, det er dyrt for et day-travelcard. Jeg bruger Oestercard.

      Slet