mandag den 26. marts 2018

En skøn dag

Hele min familie var på besøg i går - også de skønne babyer og alle hundene (der var 2!!).
Jeg havde inviteret til cacao og boller og kage - og guf. Guf var altså rå grønsager og frugt, alt skåret i passende stykker. Nødder og flæskesvær. Absolut ingen slik - det er nogo for kræftpatienter og diabetesramte. Resten af selskabet har såmænd også godt af grønsager og frugt i stedet for sukker.
Bollerne var også grovboller - lavet af fuldkornshvedemel, og der blev spist. Syltetøjet var bær af egen avl, lavet med meget lidt sukker og stevia. Jeg havde et glas Nutella på lager, og der blev spist godt af det.
Kagerne indeholde dog sukker - ellers er det ikke kage.... Jeg bagte dobbeltportioner, for så er der også til at putte i fryseren. Altid rart at kunne byde gæster på et stykke kage.
Anledning var fødselsdag - min egen.
Sikke gaveregn.
De havde spurgt hvad jeg ønskede mig, og svaret var økologisk kolonial, og sjove fredagsøl.
Sikke en rigdom af kolonial der står i kurve og skal senere glæde min mave.
Og fredagsøl, som står på på det høje panel i mit køkken og venter på at det bliver fredag.
Invitation til en middag ude i byen var også i gaveregnen.
Datteren min havde strikket et skønt sjal/tørklæde i det blødeste lækre garn. Og i gaveposen var der også et bundt håndfarvet PUSLING garn fra Cleo-garn  Lækre sager..
En pengegave - jeg skal ud at investere i et par blomstrede sommerbukser, når jeg nu ikke gider sy til mig selv mere.

Mit herlige afkom havde lige pakket et par sække til mig - MED GARN.
Næsten 10 kg garn.
Jeg har heldigvis lige omorganiseret møbler på hele min første sal, og indholdet på reoler og i skuffer og skabe. Jeg var blevet lidt træt af mit eget rod, når jeg er i det kreative hjørne. Så roder jeg.
Jeg havde en dragkiste, som en veninde meget gerne ville arve. Den er god til at rumme garn. Jeg vil kun have hvide møbler på min første sal, og dragkisten var afsyret træ, og passede ikke ind i mit nye univers.
Veninden blev temmelig glad for den, for den kan rumme meget af hendes garnlager.

I dag er jeg en anelse træt, så hele dagen er bare total afslapning.
Min svigersøn ryddede lige spisebordet, inden de tog hjem i går, og vi fik kørt spisebordet ind til normal størrelse. Det koster mig blod, sved og tårer, når jeg skal have det ud i fuld længde alene, så jeg var jo glad for hjælp til at klappe det sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar