lørdag den 24. marts 2018

Elskovsdrikken - L'Elisir d'Amore

Opera af Donizetti var på plakaten i Imperial i dag.
En ganske skøn opera med fantastiske sangere - og orkestret bakker dem helt vidunderligt op.
Det er en god måde at se opera på, for de fleste af dem synges på italiensk, og der er engelske undertekster, så det er ganske nemt at følge med i handlingen (hvis man ikke kender den på forhånd).
De søde medarbejdere i Imperial står parat med papir med fortælling om dagens opera.
Dagens opera havde happy end - lige noget for mig. Ofte operaer dramatisk uden happy end.
Desværre har jeg måttet melde til 3 af sæsonens 10 forestillinger.
Første gang var der barnedåb i familien.
Anden gang bliver når jeg er i London.
Tredje gang er der bryllup i familien.
I dag havde vi alle 3 andre aftaler - også i dag - så vi sagde pænt farvel til hinanden på Vesterport St. og kørte hver til sit. Vi kan godt lide at gå ud at spise bagefter.
Jeg skal lige om lidt i bage"mode" - jeg får hele familien på besøg i morgen. Jeg har inviteret dem til cacao, boller og kage. De får ingen aftensmad.
Og jeg laver ikke lagkage - for det kan jeg ikke så godt selv li.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar