mandag den 15. januar 2018

Morderenglen - og lidt stof

I lørdags var det tid igen til operabio i Imperial i København.
Forestillingen starter kl. 10, og med tog og bus til staden betyder det, at jeg skal tidligt op.
Kl. 7.
Selvom jeg vågner tidligt hver dag, er det næsten ikke til at holde ud at skulle tidligt ud af døren.
Som vaner dog kan ændre sig, når man har hele døgnet til sin egen rådighed.
Operaen bliver transmitteret fra Metropolitan i New York, og lærredet i Imperial er stort, som i virkelig stort. Der er 1001 sæder i biografen. Mon ikke det er Danmarks største?
MORDERENGLEN - en ret ny opera, som er lavet over en film. Vistnok fra 1960erne.
Meget, meget underlig og mærkværdig opera. Musikken det samme.
Vi var ved at gå efter 1. akt, men blev dog til den sidste tone lød.
Vi plejer at gå ud og spise, men da vi alle sammen var ret trætte (fordi vi også havde været ude om fredagen), gik vi hver til sit.

En veninde skal flytte fra hus til lejlighed, så hun er ved at rydde op og ud. Hun har fået besked på at stof i overskud til til mig, og det var hun ret glad for, for så var hun "fri for" at kassere. Jeg har hentet nogle sækkefuld. Det blev til næsten 19 kilo.
Ved slutningen af 2017 lavede jeg af  lageropgørelse på stof og garn. Jeg havde fået nedbragt stoflageret til 80 kilo. Det er ligesom 100 kilo er grænsen for for meget... Den nåede jeg heldigvis ikke på stofsiden. Men jeg tror dog jeg skal ha et par dage i nær fremtid, hvor symaskinerne kommer på overarbejde.
Lageret af garn er 117 kilo....
Jeg strikker på livet løs igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar