tirsdag den 5. december 2017

Av min arm!!!

Jeg har besøgt plejehjemmet igen i dag. Der var meget, meget stille.
Stilheden blev dog brudt et kort øjeblik af folkene fra KRAM, der kom med to rullende vogne med dagens mad. Gad vist hvad der er på menuen i dag?
Jeg tænker tilbage på de måneder, min Finn var på plejehjem. Han var meget glad for den mad han fik fra KRAM.
Det er bare med at holde sig selv frisk i hovedet og mobil, og kunne blive i eget hjem til den sidste dag. Hvornår den så end er.
Status på min arm - så gode nyheder: vinklerne er steget fra 5-25 grader. Tryk: højre hånd - 24 kilo, venstre hånd - 14 kilo. Fyssen er ret godt tilfreds med alle målinger. Også med min behandling af arret - det får temmelig meget massage, og der sker en hel masse inde i den hånd/arm. Nervetrådene er ved at finde hinanden - og de danner små nye fine fimrehår. Derfor er huden meget følsom og kan næsten ikke have, at der er tøj på den. 3/4 lange ærmer er løsningen.
Kontrol igen om to uger.
Jeg har fået en klump modellervoks med hjem, som jeg først må bruge om 1½ uge - som er 8 uger efter operation.
Og jeg må stadig kun løfte max 2 kilo med den arm.
Yoga - tidligst om 2 uger, hvor altså belastning af armen er involveret. Allerbedst at vente til 3 måneders dagen for operationen.
Jeg har bemærket, at min balance var lidt i udu, og det har bekymret mig en del.
Tidligere har jeg kunnet stå på et ben, kroppen i vandret i mindst et minut. PT kan jeg kun stå på et ben med kroppen i lodret i højst 20 sekunder.
Fyssen gav mig forklaringen - noget med at underbevidstheden har været beskæftiget med: pas nu på ikke at falde igen, og det betyder, at jeg så har gået "skævt". Lidt svært at forklare, men jeg forstod helt klart hvad hun mente.
Så nu er der også gode balanceøvelser på programmet.

2 kommentarer:

  1. Tænk, at ens underbevidsthed reagerer på den måde ... tankevækkende.
    Godt det hele er i fremgang - du må da snart være en anelse utålmodig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret tankevækkende som underbevidstheden reagerer.
      Nej, tålmodigheden bliver godt nok sat på prøve - og den får besked på at tage det roligt, og beskæftige sig med noget godt :-) af den slags som dets menneske kan :-) Som om tålmodigheden har sin egen personlighed!!!

      Slet