torsdag den 23. november 2017

Mobilitet

I mandags var jeg i Ergoterapien på Køge Sygehus.
Ergoterapeuten målte vinkler - på både højre og venstre hånd.
Men desværre kan jeg ikke regne med at højre hånd er som normale hænder, for den har jo også en titaniumplade indopereret.
Pyt - hun var godt tilfreds med min venstre hånd.
Køre bil? Hm, det er en "følelses"sag - føler jeg at min hånd er stærk nok til en katastrofeopbremsning, så er det ok at køre bil.
Men, det er kun 5 uger siden, at jeg blev opereret, og kirurgerne brød bruddet op igen for at sætte det ordentligt sammen, og det er først fuldstændig helet efter 6 uger.
Jeg skal ud at køre bil den 1. december, for da har jeg bestilt tid til skift til vinterdæk.
Jeg har altså kørt bil - sådan cirka en gang om ugen starter jeg den og kører frem og tilbage i min egen lange indkørsel.... bare lige for at fortælle den, at den ikke er glemt.
Jeg skal stadig beholde skinnen på om natten, og ellers genoptræne alt det jeg orker.
Det er faktisk god øvelse at vaske op.
Jeg kan godt strikke - ikke for meget, men jeg kan, selvom det er ekstremt svært at slå masker på på "gammeldags" måde, så jeg tager alternative metoder i brug.
Det sidste jeg bliver i stand til er at vride en klud!!
Jeg gætter på, at når jeg kan det, er hånden i orden igen.
Jeg er "frigivet" fra hospitalet - og på forespørgsel om jeg ville på plejehjem, svarede jeg selvfølgelig ja tak.
Ikke på aflastning eller som beboer.... men til genoptræning. Sandelig min kommune tilbyder genoptræning. Ellers har min ulykkesforsikring også tilbudt fysse-hjælp.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar