tirsdag den 19. september 2017

Dagens menu....

Det er den største fornøjelse at være pensionist og have venner, der også er pensionister, for så kan vi mødes til frokost.
I dag kom mine gode venner fra Frederiksberg og jeg havde jo købt fisk på Torvet i lørdags.
Jeg ville oprindelig have rødspættefiletter, men de var udsolgt, og der var kun hele rødspætter.
Hvor mange vil du have? spurgte fiskedamen.
4 styk - tak.
Det bliver altså 80 kr., så vil du ikke hellere have 10 styk for 100 kr.
Jo tak.
Husmorgenet fornægter sig ikke....
Økonomgenet heller ikke...
Man er vel uddannet til den slags....
Men hvad skal jeg dog bruge 6 rødspætter til, når jeg ikke selv spiser dem?
Så jeg mailede til veninden om hun ville have dem?
Det ville hun da i hvert fald gerne, og ville gerne betale for dem - hvis de altså var rimelige i pris.
20 kr.
Forskellen mellem de 80 og 100 kr.....
Glade gæster og glad mig, for fiskene var perfekt stegt.
Ægte smørsovs til og de skønneste aspargeskartofler (og blandet salat).
Har du lidt persille, vi kan drysse over kartoflerne? spurgte vennen.
Ja da - ude i haven, og straks var han ude og hente persille, ordne den og hakkede den over kartoflerne.
Hvor er det altså skønt.
Jeg driller vennen, for han kan godt lide at sætte nogle af mine pyntegenstande symmetrisk, så jeg sætter dem ganske asymmetrisk - meget bevidst, og kun for at drille.
Han flyttede kun rundt på 3 blå flasker jeg har i vindueskarmen i køkkenet.
Alt det andet, som er meget minimalt, var helt OK.
Og nu vil jeg sætte det som jeg bedst kan lide.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar