søndag den 2. juli 2017

Billeder fra syden

En vidunderlig uge tilbragt ved Middelhavet og Costa Brava kysten med min papnevø.

Jeg elsker bare Middelhavet

Der var mange pæne stigninger på vores gåture.
Vi gik i alt 63 km


Palmer - jeg elsker dem i alle afskygninger



Nevøen ude på klipper - ikke noget for mig

En sjov bil - til leje

2 guinness fan - vi fandt en Irish pub
og aftalte at vi skal til Dublin sammen

Barca - FC Barcelona fodboldklub havde en butik i byen vi boede i,
og de havde kompressionsstrømper eller træningsstrømper, så selvfølgelig skulle jeg da have et par i pink. Gode at have på når jeg er på gåtur - med mine åreforkalkede ben.

Elendig billedkvalitet - taget ud gennem vinduet på båden, der sejlede os langs kysten.

Tossa de Mar

Spansk el-arbejde, når det er bedst

Borganlæg i Tossa de Mar - det var kæmpestort

Lidt flamencodans (lidt kedeligt)

Endnu et par palmer

To skønne irsk-engelske børn. Cameroun 6 år med et ægte irsk temperament og Mia 8 år, som er vant til at posere. Joh, jeg fik både kys og kram af dem.
Deres morfar tilbød at jeg kunne flytte til Birmingham - men nej tak. Jeg er så glad for Danmark.

Et af de sidste billeder fra Middelhavet i denne omgang.

Cameroun - han ville IKKE fotograferes.

En ugly pude købt i det spanske - men jeg elsker den.
Hverken papnevøen eller jeg ville hjem.
Til januar er han færdig med sin uddannelse, og han blev meget lun på at flytte til Spanien.
Verdenen ligger jo også helt åben for ham - ung og med en god uddannelse, der kan bruges over hele verdenen.

5 kommentarer:

  1. Det var da vist lige et energiboost, I fik - god papnevø, du har dig der.
    Middelhavet er bare dejligt; med skønne, skønne farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det var det lige præcis og jeg fik rørt mit passive engelske ret meget (jeg skriver jo mere end jeg taler det).
      Jeg elsker det middelhav :-)
      Papnevøen og jeg trives godt sammen.

      Slet
  2. Skønne billeder; det må have været en skøn tur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det var en særdeles skøn tur - papnevøen og jeg går godt i spænd sammen.
      Et must var mindst 20 grin om dagen.

      Slet
  3. Hanne, jeg kunne sandelig godt bruge noget af den sommervarme lige nu.

    SvarSlet