onsdag den 10. maj 2017

Rhododendronnerne blomster så ganske vidunderligt. 

Lige i udkanten af mit store rhododendron bed har en taks slået rødder.
Den bliver gravet op og sat et andet sted i haven. 
Utroligt en farveforandring fra billedet herover til billedet nedenunder.
Det er den samme plante.


For mange mange år siden fældede vi en 20 meter høj birk, og dette er det sidste af roden.
Der er sikkert en masse rødder nede i jorden, jeg ikke kan se.
Men de går lige så stille sin opløsning i møde.

Puha, jeg får helt sved på panden ved at kigge på alle de 476 fliser jeg har taget op.
De skal "bare lige" køres til genbrugspladsen.
Jeg kan have 50 stykker ad gangen i min lille Panda.
Jeg var træt - meget træt - af at holde flisegangene rene for ukrudt.
Nu skal der blot køres lidt jord på og sås noget græs.
Pensionistvenligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar