lørdag den 27. maj 2017

Ferien slut

Min yogalærer
En skøn og vidunderlig og fantastisk ferie er slut.
Jeg kunne godt blive i det sydfranske i mange uger endnu.
Alt godt får en ende - også min ferie.

Vi lettede anker en tidlig morgen for en uges tid siden, og solen var ved at stå op over Øresund.

Et lille kig ned til de fantastiske alper - der var kun få skyer. Skyerne er figurerne med de bløde former - bjergtinderne er sandelig belagt med sne.

En meget smuk plante. Kæmpe humlebier kravlede ind i det hvide af blomsten og bakkede ud.
Det så ret morsomt ud.
Udsigten fra "min" terrasse.
Vi var 7 i alt (incl. min yogalærer og kokken), der drog til St. Raphael i det sydfranske.
En dansk dame og hendes mand, som bor ved Århus - når de altså er i det danske - ejer et skønt sted et par kilometer uden for byen.
Til huset hører et "anneks" som indeholder 2 lejligheder (til 5 personer).
De kan lejes for rimelige priser.
Ved siden af os boede et dansk par, som var bosat i Plauen i sydtyskland.
De var kommet i St. Raphael i 12 år.
Plauen ligger i det gamle østtyskland, og der er meget grønt.
Omkring byen ligger 700 - ja syvhundrede - småbyer med grün i bynavnet, så der må være meget grønt.
De fik besøg af deres søn og svigerdatter, som bor i Stockholm. De var fløjet til München og lejet en fed BMW med tøjtag.
Vores naboer kørte også i en fed BMW.
Tihi, vi andre nøjedes med en C1er.
Skønt at der var en bil til rådighed - og 4 cykler.
Mere senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar