søndag den 5. marts 2017

Ny computer

Jeg har fået ny computer og skal lige finde mig til rette med nye versioner af dit og dat.
Og skal lige finde ud af at overføre hele mit musikbibliotek fra den gamle til den nye.
Jeg har læst et eller andet sted, at det kan gøres "på en gang".
Det håber jeg, for ellers skal jeg starte forfra med at indlæse samtlige CDere, og det er omkring 400.
Søndag aften - jeg ved nok hvad jeg skal lave.
Det er skønt, at min svigersøn har ordnet det hele med den nye. Han arbejder også med det til hverdag.

5 kommentarer:

  1. Kan jeg ikke låne (eller leje ;-) din svigersøn, når jeg skal have skiftet pc? Jeg gruer for den dag, da især mailprogrammet plejer at drille mig voldsomt - og jeg ved jo, at den slags maskiner ikke holder evigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det tror jeg sandelig godt du kan. Han er meget hjælpsom. Han bøvlede dog også noget med mit mailprogram i går, men det lykkedes til sidst. Og jeg har travlt med at overflytte musikken....

      Slet
  2. Undskyld, men det må da være det nemmeste at forbinde maskinerne og kopiere direkte?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg har gjort noget helt andet. Først læste jeg hjælp i Itunes, og de foreslog at jeg brugte min Ipod som mellemstation. Det gjorde jeg så ikke, for jeg har også musikken læst ind på min server, der indeholder en masse godt (som film, musik-dvdere og alt min musik). Så jeg kopierede bare fra serveren til Itunes. Jeg kan selvfølgelig spille direkte fra serveren, men så kommer det kun ud via computeren, og det gider jeg ikke høre på, så det skal via Itunes, så jeg kan spille via Airplay og høre i mit anlæg. Jeg har forøvrigt også en back-up på en ekstern harddisk.
      Tøhø, du kan nok se, at musik betyder meget her. Livrem og seler.
      Du har helt ret - det er da det nemmeste at forbinde maskinerne. Hertil skulle jeg nok bruge svigersønnens hjælp, men han skal jo passe sit arbejde og det der med en campingvogn....

      Slet
  3. Hanne, der er ikke CD/DVD drev i de nye maskiner. Svigersønnen er ude for at købe en ekstern brænder.
    Umiddelbart lyder det langsommeligt at brænde alle filerne på en disk og så overføre dem.
    Itunes gav anvisning på at jeg kunne bruge min Ipod Nano som mellemstation. Det var ingen succes, så jeg brugte min server, hvor al musikken også ligger (og øvrig musik-dvdere og film og andet godt), hvor jeg kopierede fra.
    Al musikken er nu overført, og det hele spiller som det skal.
    Og tak for dit tilbud.

    SvarSlet