mandag den 20. marts 2017

Kattehår

Jeg er ved at gøre terrasse forårsklar - for det bliver godt vejr på min fødselsdag, og så gætter jeg på, at folk gerne vil en tur udenfor at sidde.
Black hund er jo en engel nu, og da han levede var det forbudt at komme i mine møbler. Han havde sin egen puf. Den måtte jeg til gengæld gerne sidde på....
Ingen hund, det får naboernes katte til at kigge forbi. Det har de nu altid gjort, men ikke så tæt på, for de vidste jo, at Black ville jage dem væk.
Nu har de kronede dage i mine havemøbler, og selvom jeg vipper hynderne op til lodret, kan de sandelig godt finde ud af at få dem ned i vandret.
Med en masse kattehår til følge. Det er jeg lidt - MEGET - træt.
Min niece foreslog sølvpapir.
Så jeg er på vej over for at købe sølvpapir.... og håber det hjælper.
Jeg ku jo også vippe stolene, men det glemmer jeg.
Og håber vask af hynder kan fjerne kattehårene. Hundehår var slemme at fjerne, det var ligesom de sugede sig fast.
Kattene er alle sammen meget søde og ret tamme, og vil gerne hilse på mig - eller jeg må hilse på dem. De skal bare blive nede på jorden. De skal heller ikke gå på bordene!!!

5 kommentarer:

  1. Jeg håber kattehårene forsvinder og at du får en skøn dag med vejr til havesidning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også Lene - og tak, jeg håber på skønt vejr.

      Slet
  2. Dette er sakset fra Danske dyreinternater, som jeg anser for en seriøs hjemmeside, der ikke selv har økonomisk interesse i produktet:
    "Bakker Gå-væk hund og kat afskrækker katte og kunde. Den er baseret på levnedsmidler og er derfor hverken til fare for dyr, mennesker eller miljø. Vi har givet denne spray den højeste bedømmelse, fordi den 1) er specielt udviklet til at holde hunde og katte væk, 2) er effektiv og 3) ikke er skadelig for helbredet eller omgivelserne."
    Du kan læse lidt mere her: http://www.danske-dyreinternater.dk/gaa-vaek-kat

    SvarSlet
  3. Hanne, jeg har ikke skrevet noget som helst om at Black ikke er her mere. Ja, han var en ret god "ven".
    Niks, jeg skal ikke have flere hunde eller katte i dette liv.
    41 år med hunde er rigeligt.

    SvarSlet