lørdag den 18. marts 2017

Ting tager tid

Et patchworktæppe med en skøn tyk fleecebagside til børnene ude i verdenen.
Det er syet udelukkende i rester.

Julen 2015 fik jeg et hæklet tæppe og en stor pude af mit barn (granny squares).
Et par uger efter fik jeg de to betræk som på billedet.
Jeg skulle bare selv sy bagbesklædning på.
Ting tager tid.
Det tog ca. 7 minutter pr. pude, for jeg havde bagbeklædningen - i form at to patchworkpuder i thaisilke med Dresdenplatter syet på.
Tharsilken tåler ikke stærkt lys, for de var falmet, og koboltblå og marineblå silke skal bevare farverne, det gjorde de så ikke, og blev lagt på lager.
Jeg havde svært ved at kassere dem, og godt godt for det, for bagsiderne var fine i farverne og nu ender de i sofaen igen.
2 ægte UFOer er endt som færdige puder.

1 kommentar:

  1. Tak, Hanne. Ja, der er i hvert fald vævet mange gode tanker ind i tæpperne og trøjerne.

    SvarSlet