onsdag den 29. marts 2017

Desserten

Dessert - bare ordet klinger godt i ørerne, ikke?
Livets dessert - det skulle efter sigende bl.a. være børnebørn. Det kan også være mange andre ting.
Til dessert i søndags havde jeg købt islagkage.
Hansens islagkage.
90 kr. for under en liter is med kagebund.
Det var da det mest fæle is med en sej kagebund.
Dødkedelig var lige hvad den var.
En fjerdedel af monsteret endte ude i køkkenet og affaldsbeholderen.
Heldigvis havde jeg - på opfordring af min datter - også købt en liter tricolore, som hun holder meget af.
Jeg havde også købt en halv liter Hansen chokolade is med saltkaramel. Den var nøjagtig lige så kedelig som islagkagen.
Jeg tror Hansen lever lidt på sit renomme???
På lørdag skal jeg feste igen, og desserten er atter is. Det bliver bare en hel anden slags is.
Jeg har købt en Toms guld karamel isbombe, og har liter is i reserve, hvis den ikke er stor nok.
Jeg tror jeg må invitere de skuffede gæster til et nyt is party. Og dem der ikke synes om is, kan få ost i alle afskygninger.

4 kommentarer:

  1. Hvis det var oplevelsen, eller mangel på samme, så kunne det godt tyde på det med renomméet.Det er ved at være nogle år siden jeg sidst købte Hansen Is, for jeg syntes jeg fik for lidt for pengene, men jeg har til gengæld så ikke fulgt med i Hansen-udviklingen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, den var smagsløs og dybt kedelig at få i munden. Bunden var også uden særlig meget smag, og så kunne jeg tygge på den lææænge, før den gled ned gennem halsen. Hvis bunden var ca. 1 cm tyk, var isen ca 1,5 cm tyk og et lag udefinerligt ovenpå med vilde blomster.
      Totalt spild af penge.
      Du rammer lige plet, når du skriver: fik for lidt for pengene.
      Vi følte os snydt.... nok fordi vi forventede en smagsbombe!!

      Slet
  2. Lyder kedeligt
    husker aldrig at have holdt af Hansens... måske aldrig spist den (hvis det en af dem med mange æg i)
    Selv er jeg vild med hjemmeiss is... har altid været.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også en utrolig kedelig is. Spild af penge.

      Slet