onsdag den 1. februar 2017

Lageret

Et skønt tæppe til børnene ude i verdenen.
Hæklet i Lamauld fra garnudsalg og bagbeklædning i et tyndt fleecetæppe fra Ikea.
Når vi hækler oldemorsfirkanter (eller som her på billederne - en stor firkant), skal tæpperne have bagbeklædning.
Tæppet har et pæn vægt - 900 gram garn og 200 gram stof.

Mit garnlager er nedskrevet med 7527 gram i januar og opskrevet med 750 gram. Røde Kors nørklerne har fået 3 kilo af de 7½ - resten er min produktion.
Stoflageret er nedskrevet med 3366 gram.
Det meste af produktionen er til børnene ude i verdenen via Røde Kors.
Men
jeg har dog også strikket, syet og hæklet lidt til mig selv.
En trøje blev færdig, en poncho og et par grydelapper.
Og nogle karklude til min niece.

2 kommentarer:

  1. Hvor har du været flittig og det dejlige tæppe må da være stort, når det har slugt så meget garn ☺ Det må være en dejlig tanke, at det varmer nogle ude i verden ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, tæppet måler 1x1 meter - hæklenål nr. 7 og 4 tråde....
      Det er en skøn tanke, at det kan varme et barn et eller andet sted ude i et kriseområde.

      Slet