tirsdag den 14. februar 2017

En gåtur igennen hovedstaden

Min studiekreds var færdig kl. 14.30 i dag, og jeg havde et ærinde inde i Sommerfuglen (garnbutik).
Så jeg startede vandreskoene og gik fra Frederiksberg ind til Vandkunsten, hvor Sommerfuglen har til huse.

Det var det skønneste vejr. Mildt, sol og vindstille - mit absolutte yndlingsvejr på alle årstider.
Søerne er jo altid et skønt åndehul i byen.

Overfor Politikens hus ligger der en skrædder, og jeg står udenfor og kigger ind i nogle minutter.
Tænk, at der stadig findes skræddere.
Det ser ud til at de har rigeligt at lave, for der var 3-4 damer i gang.
Og de har mange symaskiner - lækre ting.

Imponerende bygning!

Jeg måtte også lige hen at fotografere mindepladen om Søren Kierkegaard. Den sidder på det hus hvor han boede.
I dag er der bank.
Jeg fik ordnet mit indkøb i Sommerfuglen - huh hvor har de meget skønt garn (købte IKKE noget).
I alt viste skridttælleren, at jeg har gået 9,2 km.
Det er jeg godt tilfreds med.

3 kommentarer:

  1. Dejlig tur - og vejret var lige til en gåtur.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, det var så skønt. Jeg håber også du nyder det gode vejr med skønne gåture ...

      Slet
    2. Desværre kommer jeg for lidt ud i vejret i hverdagen. Den lille familie med barnebarnet bor hos os p.t., og en tur før aftensmaden kan simpelthen ikke nås. Men i weekenden prøver jeg at få en tur ud i luften.

      Slet