tirsdag den 10. januar 2017

Garn- og stoflager

Ved nytårstide gjorde jeg mit garn- og stoflager op.
Det har en nydelig størrelse.

Garnlager:
119 kilo 125 gram
Stoflager:
95 kilo 360 gram

Tænker jeg skal lave en fane, hvor jeg nedskriver hver måned.
Og opskriver, når der kommer nyt garn til matriklen - det kan være i form af gode tilbud fra garnpusherne eller andet.

Fra april til december 2016 siger mit regnskab, at jeg har strikket ting og sager af ca. 28 kilo garn og syet ting og sager af ca. 17 kilo stof.
Tilgangen i samme tidsrum var 47 kilo garn og 12 kilo stof.
Jeg har ikke styr på hvor meget af det jeg selv har købt - det er jo også uden betydning.
Det kan være, at det ser anderledes i 2017.

Jeg venter også på, at to australske damer skal åbne for OPAM 2017. Det er et projekt, hvor man rapporter og viser på sin blog, de projekter man har færdiggjort i løbet af en måned. De tæller op på verdensplan.
Det kunne jo være, at jeg skal gøre det til et både sommer- og vinterprojekt at blive færdig med mit røde patchwork blomstertæppe, som jeg købte materialer til i 2012 - et par uger efter min datter fik transplanteret sine nye lunger.
Hidtil har det kun været et sommerprojekt - at sidde ude og sy. Skønt at fortabe sig og glemme tid og sted.

2 kommentarer:

  1. Det er da også et heeelt vildt stort lager!
    Okay - jeg har nok lige så meget stof, som du har, og rent faktisk ved jeg ikke, hvor meget garn, jeg har, men 119 kilo svarer til 2380 50-grams nøgler, og det er jeg (heldigvis) langt fra at have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, jeg giver dig fuldstændig ret. Det er helt vildt.
      Meget af det - det meste faktisk - er fra mit barn, der er storindkøber af garn, for som hun siger: jeg ved ikke om jeg er her i morgen, og jeg har lyst til at købe det i dag. Og så rydder hun ret jævnlig ud i det - det ender så her, og meget af det ender også hos nørklerne i Røde Kors.

      Slet