torsdag den 5. januar 2017

en STOR dag

Det er en STOR dag for mig i dag.
Jeg var i Borgerservice for at få fornyet mit kørekort.
Jeg har lææænnnnge ønsket mig et i den lille dankortstørrelse i stedet for det store gamle lyserøde, som har en dum størrelse til en lille damepung.
Mit kørekort udløber om nogle få måneder.
Jeg holder meget af at få mine ønsker opfyldt, og udskiftning af kørekort har været på ønskelisten længe.
For et par år siden fik jeg taget pasfoto - 4 styks og brugte kun et - og tænkte, at de også var gangbare i dag, så dem tog jeg med til Rådhuset.
Kommunedamen spurgte, om hun skulle tage et billede af mig.
Jeg tror nok, jeg måbede lidt..... nej, jeg har billede med.
Det første kørekort blev udstedet 18. november 1965 - samme dag som min niece blev født - det andet fik jeg i 1991, uvist af hvilken årsag.
Og nu det tredje.
Jeg glæder mig til at få det nye kort, fordi det kan være i min lille pung, for guderne - eller rettere politiet - skal vide, at jeg mange gange har kørt bil uden at have kørekortet med.
Da kommunedamen sagde prisen på fornyelsen, blev jeg helt forundret og udbrød, det er da BILLIGT.
Det koster altså kun 130 kr.
Det er jo også helt fint, at det for et års tid siden eller mere blev vedtaget ved lov, at der ikke skal lægeattest ved fornyelse ved støvets år.
Og så vidt jeg er orienteret, snakker politikerne om, at der heller ikke skal lægeattest til, når man runder 75 år.
I mellemtiden - jeg skal bare vente et par uger, og er blevet udstyret med et midlertidigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar