fredag den 9. september 2016

Angora og klude

Engang i det tidlige forår fik jeg 4 nøgler ANGORA hjem fra Garnudsalg.
Det er superlækkert.
Der blev lavet strikkeprøve - pinde 3 eller 2,5?
Det blev pinde 2,5.
Og så var det bare om at gå i gang.
Der er pænt mange masker på rundpinden specielt i toppen af den.
Det ses måske ikke så tydeligt, at der er raglanærmer i.
Færdig i går og glad var jeg.
Så den var jo på nogle timer i aftes og ganske langsomt krøb ærmerne op.
Og jeg hev ned og hev ned. De blev ved med at krybe op.
Jeg synes ikke ret godt om når ærmerne er for korte - jo hvis det er 3/4 lange ærmer.
Garnforbrug: 3 nøgler af den skønneske angora.
Farven snyder på billedet - den er dyb lilla.
Heldigvis kender jeg én, der meget gerne vil overtage den.
Min datter. Hun er nemlig et par numre mindre end mig, og hun nærmest jublede.
Hun havde nævnt forleden dag at hun meget gerne ville have, at jeg forærede hende den.

I dag har min søde og skønne niece fødselsdag - 23 år.
Jeg skal til fødselsdag.
Hun ved godt at jeg strikker, hækler og syr.
Hun nævnte tidligere i år, at jeg da meget gerne måtte strikke karklude til hende.
Det har jeg gjort - hæklet og strikket.
10 styks i festlige farver.
Det er godt for garnlageret - så det bliver reduceret en anelse.

6 kommentarer:

  1. Fed farve din bluse har. Du har da godt nok haft travlt med at lave karklude ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej engel 😏 Og hun blev så glad for kludene niecen

      Slet
  2. Hanne ja det var ærgerligt. Så bliver min datter glad ligesom niecen 😉

    SvarSlet
  3. Åh sådan en lækker farve - tænker at det ikke er så slemt at den er for lille, når man kan forære den til sin datter og gøre hende glad ☺ Tak for din kommentar - jeg er så glad for min hund - hun giver mig dagligt noget at glædes over ☺

    SvarSlet
  4. Åh sådan en lækker farve - tænker at det ikke er så slemt at den er for lille, når man kan forære den til sin datter og gøre hende glad ☺ Tak for din kommentar - jeg er så glad for min hund - hun giver mig dagligt noget at glædes over ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det er ganske godt, at den havner hos min datter (selvom hun også er flittig strikker).
      Åh ja, den skønne lille Diva - de skønne hunde giver mange glæder.

      Slet