onsdag den 13. juli 2016

Strik mm

For nogen tid siden blev jeg færdig med denne røde sag.
10 nøgler CottonDelight fra Drops er der brugt - og der var 2 meter tilbage!!
Modellen er fra FILATI.
Den er et hit. 

I week-enden var jeg på udflugt og jeg var passager - elsker at være passager...
Vi kom forbi Farø broen, og jeg er så imponeret af broer og det ingeniørarbejde, der ligger bag.

I disse dage bliver der plukket hindbær og solbær.
Forrige år købte jeg en solbærbusk på planteskolen. Slåmaskinen kom for tæt på, og der røg en gren af. Jeg satte den i vand og da det blev efterår, plantede jeg den.
I år har den lille gren givet 300 gram solbær - lige så store og fine som moderplanten.

3 skønne tykke bluser til Children of the World via RK - med huer.
Det er til størrelse 10-12 år.
Det gik ret hurtigt med at strikke dem - på pinde 8.

Og en cowl til mig selv.
Jeg har brugt 4 nøgler CashSilk Once fra Garnudsalg = 100 gram.
Den er hæklet - lutter fastmasker hæklet rundt og rundt og rundt.... i bageste maskeled.


6 kommentarer:

  1. Det er så fine ting, du strikker og hækler!

    Jeg forstår din betagelse af broer. Lillebæltsbroen er et smukt bygningsværk, men på en eller anden måde holder jeg mere af den gamle Lillebæltsbro fra 1935. Jeg kan altid huske året, for det er samme år, min mor blev født.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne.
      Ja, broer er fascinerende.

      Slet
  2. Du er en produktiv dame - hvor er den flot den røde sag med snoninger :-) Det er skønt at være passager - man ser meget mere og så kan man jo strikke ;-) Man kan til stadighed undre sig over, at sådan et bro-værk kan blive stående, det er da fascinerende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene. Jeg er så glad for at jeg kan strikke til/for Røde Kors og børnene ude i verdenen. Jeg holder jo af det, og det er begrænset hvor meget jeg selv kan bruge.
      Jeg gik sandelig også strikket en del på udflugten :-)
      Broer er så fascinerende.

      Slet
  3. Du får godt nok strikket meget, og jeg har det som dig, jeg imponeres altid over broer. Da vi var på motorcykeltur i Norge, kørte vi over den ene smukke bro efter den anden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg elsker at strikke og har gjort det siden jeg var ganske lille.
      Broer er særlige bygningsværker. Norge har jeg så til gode...

      Slet