lørdag den 7. maj 2016

Kunst - krydderurter - og en bøjle

Køge Torv har torvedage onsdage og lørdage.
Der er kommet en ny stand . med mærkelige figurer...

Jeg var på torvedag i onsdags, og skulle også lige forbi "min tøjpusher" for jeg skulle have et par nye shorts.
Jeg fik lokket bøjlen på billedet fra dem.
Sådan en må jeg da bare eje, når jeg nu bærer navnet Jensen.

Torsdag var jeg et smut på Arken for at se
udstillingen med Gerda Vegener.
Jeg kunne godt have tænkt mig at se udstillingen inden jeg så filmen, Den Danske Pige.
Det blev så omvendt.



Veninden og jeg spiste i cafeen, og de havde en ret de kaldte "Den grønne".
Der var spændende ting på den tallerken - bl.a. haricot verts med quinoa ris.
Nu sammensætning for mig.

I går fredag var jeg et smut ude hos gartneriet Toftegård, som ligger et stor stenkast fra mig (ca. 7 km).
De er vidt berømte for alle deres chiliplanter, og mange arter tomatplanter.
De har nu også et rigt udvalg i krydderurter.
6 styks krydderurter, 2 tomater og 1 chili blev det til.
Jeg synes de ligger i den dyre ende af skalaen, MEN alt er økologisk, og det kan jeg jo godt lide.
Det var min agt at jeg ville til Præstø i dag, for der er fransk forår, det blev dog ikke til noget, for haven kaldte ganske meget på mig.
Det begynder at se rimeligt ud derude, efter nedrivning og fældning...
Der er meget oprydning efter sådan en omgang.
Nu er jeg træt efter at have været meget flittig, og al den friske luft gør også døsig.

4 kommentarer:

  1. En aktiv periode. Var det ikke godt både at have set filmen og malerierne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny jo det var rigtig godt både at have set filmen og malerierne

      Slet
  2. Toftegård er meget dyre, men jeg køber jo deres planter alligevel ... de kan noget, som ikke alle andre kan, i hvert fald mht. chili og tomater.
    Tog du heller ikke til Præstø i dag? Det var jo pragtfuldt vejr til det franske marked.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan de - Toftegaard. Jeg er spændt på "høsten".
      Nej jeg kom ikke til Præstø i dag. Da jeg skulle til gospel festival i Tivoli.
      Nu husker jeg det til næste år...

      Slet