fredag den 1. april 2016

Nye tider

I går aftes havde vi møde i vores englegruppe, hvor Vivi var medlem.
Vi fik snakket os ganske godt igennem hver vores egen måde at sørge på over det skrækkelige, der var sket med hende, så vi kan komme videre med livet.
Det var virkelig en befrielse, og jeg vågnede helt glad i maven i morges.
I går formiddags var jeg også til tandlægen (igen-igen) - en never-ending story - og tandlægen fik besked på, at hun skulle få mig til at grine.
Det lykkedes ganske godt adskillige gange, men det gik da rent "galt", da klinikassistenten havde for meget sug på slangen, så min tunge kom et godt stykke med ud. Da stoppede al behandling, og fortsatte først da jeg var færdig med at grine.
I englegruppen laver vi lidt om på konceptet. I mange år har vi serveret ost - masser af ost - kage og slik. Og vi har mødtes om aftenen pga det arbejdende folk.
Nu er vi 3 pensionister tilbage, så vi mødes om eftermiddagen og "kun" til kaffe med enten en bolle eller kage.
Det er tidlig fredag eftermiddag, og jeg synes jeg er træt - som i slidt og brugt.
Når jeg nu tænker dagen igennem, kan jeg da godt forstå det.
Rengøring i hele huset - tjek
Pakke bil med en masse affald, kørt til lossepladsen - tjek
Til træning - tjek
Arbejdet med nedrivning af terrasse - tjek
Gået lang tur med Black - tjek
Været på indkøb - tjek
Luget et par bede i haven - tjek.
Nu står resten af fredagen på hygge på terrassen - i solens skønne skin....

5 kommentarer:

  1. Hold da op, du er godt nok aktiv, slap du bare af nu :-) Måske har jeg misset formålet med englegruppen - tog mig lige sammen til at søge i den blog, så nu tror jeg det har noget med jeres interesse for engle at gøre?
    Dejligt at I kunne mødes og dele savnet af en af jeres gruppemedlemmer. Det gør nemlig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, jeg slapper af i dag, efter mit besøg hos LOOP.
      Min englegruppe startede tilbage i 90erne. Vi studerer kosmologi, og da vi synes gruppen skulle have et navn, var det nærliggende at kalde den en englegruppe.
      Det var nemlig godt at snakke om Vivi. Vi vågnede alle sammen næste morgen glade i maven :-)

      Slet
  2. En god liste, du har fået tjekket af. Det er vist forståeligt, at du var træt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, en god nats søvn, og jeg var frisk igen.

      Slet
  3. Ja, Hanne, vi vender mange gode ting i den englegruppe :-)

    SvarSlet