mandag den 25. april 2016

Fladt batteri = helt dødt

For 4 år siden købte jeg min el-cykel. Jeg har været meget glad for den.
For tiden kan jeg kun køre 2 km på et fuldt opladet batteri på absolut laveste hastighed.
Der skal hjælpemotor til, cyklen er fuldstændig umulig at bruge som almindelig cykel.
Jeg besøgte cykelsmeden i dag, og han kunne fortælle, at batteriet kun er opladt til 0,7 Ampere (på fuld styrke er det 7 Ampere). Så tror da pokker, at det ikke vil virke.
Det er slidt, færdigt og ganske dødt.
Så jeg bestilte et nyt....
indtil...
jeg hørte prisen.
Det batteri jeg gerne ville have, koster det halve af en ny cykel.
Der er jo sket ganske meget på cykelfronten på fire år.
Aftalen med cykelsmeden blev,
ny cykel - med en ganske god rabat og et godt batteri
indlevering af den gamle cykel, der gøres i stand til at virke som almindelig cykel (det koster ca. 600 kr.) og indebærer nyt forhjul uden motor og al motorisering og elektronik afmonteres.
To fine cykler.
Min flittige træning i LOOP har reduceret min åreforkalkning til næsten ingenting, så nu skal der cykles både med og uden motor.
Med motor er på de længere ture ud i sommerlandet, og uden motor de små korte ture.

2 kommentarer:

  1. Det er vist oven i købet godt gået, at det har holdt i fire år:-)
    Men tillykke med din nye elcykel. Det er virkelig et godt påfund!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er flot, at den har holdt i fire år. Tre er mere normen.
      Ja tak, det er en skøn opfindelse.

      Slet