tirsdag den 15. marts 2016

Pensionist besøg

Endnu en gang er jeg bare så glad for at være fri af arbejdsmarkedet, og kunne gøre lige hvad der passer mig.
I dag kunne en del af de gode gamle venner sige det samme, for vi mødtes her hos mig ved frokosttide.
Jeg havde lavet mad - nok lidt for meget, men så er det jo godt jeg har hund, der godt kan lide at spise kød.
Menuen var til kødspiserne en lakseside, flanksteak og helstegt mørbrad.
Tilbehøret, som jo er hovedret for mig, bestod af flødestuvede kartofler (ja, med piskefløde) og en salat med iceberg, små nye kartofler i skiver, fintrevne gulerødder, ærter og tranebær.
Og hjemmebagt skønt flutes med timian.
Vin er fremmed land for mig, så jeg havde fået en af mænnerne til købe rødvin med for mig. Hvidvin kan jeg godt selv finde ud af at købe.
Hjemmebagt nøddekage til kaffen - desserten var "bare" almindelig is.
Jeg fik en røffel, fordi jeg jo har nedlagt min julefrokost, men det genopliver jeg nok ved juletid igen.
Og alle vil gerne tage "et eller andet" med, så jeg ikke skal lave det hele selv.
Og nogle vil også meget gerne holde "julefrokost" her i foråret, for det havde bare været så hyggeligt.
Vi har jo god tid, og er IKKE afhængig af noget som helst.
Det er SKØNT at være pensionist.

2 kommentarer:

  1. Ja lige nu tænker jeg bare: Heldige kartoffel :-) Men hvor er det dejligt, at du sætter pris på det og nyder hverdagens glæder :-)

    SvarSlet
  2. Du kræser om dine gæster - også når du selv ikke spiser kød.

    SvarSlet