fredag den 12. februar 2016

Lemon - montering - perlegrus

Lemon - fra strikkehæftet Amimono - er endelig langt om længe færdig. Skal kun lige hæfte nogle ender.
Det er en ægte UFO, den har været ca. 2½ år undervejs.
Den er strikke i cashmere-silke på pinde 2,5.
Absolut ikke en af mine yndlingspinde.
Striberne på tværs over forstykket er nedlagte masker - det tager ret lang tid at strikke en pind. Men resultatet er fint.
Tror den bliver et hit til sommer.

Jeg har en del monteringsarbejde i stakken på billedet.
Det går nu stærkt, NÅR jeg endelig finder synålen frem.

Min perlehøne fra Geilsk er i sin vorden.
Der skal strikkes perlegrus i halskanten - den strikkes oppefra og ned.
Der skal også være perlegrus på kanten forneden og på ærmerne - samt lommekanten (der er kun en lomme i).
Det er sjovt at strikke perlegrus, og det er ganske nydeligt.

3 kommentarer:

  1. Man må bare konstatere, at nogle projekter tager meget lang tid, he he :-) Perlegrus er sådan et sjovt mønster og det egner sig fortrinligt til kanter - spændt på at se en vaskeægte perlehøne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, Lemon er dog blevet færdig....
      Perlehøne skrider langsom fremad - eller jeg skulle nok nærmere skrive nedad - det er en top down model. Perlegrus er både sjovt og pænt.

      Slet