torsdag den 25. februar 2016

Indlæggelsen fortsat

Jeg var træt i går, så jeg havde aftalt med min datter og svigersøn at jeg lige snuppede en powernap, mens de ventede på ambulancen.
Powernappen varede altså en time...
Riget havde fundet en plads til hende på Herlev Hospital, så jeg kørte straks til Herlev.
Det er altså megastort, og det lykkedes at finde Akutmodtagelsen og stuen barnet lå på. Med iltslange i næsen!
De havde allerede været ret effektive. Blodprøver og nogle andre prøver var i proces.
Der manglede kun røntgen og EKG (tror jeg det hedder).
Tænk, det tager kun 1½ time, så er blodprøverne analyseret. Imponerende.
Røntgen og EKG blev også overstået.
Heldigvis er både mor og barn i besiddelse af højt humør, og barnet også skøn humor. Vi kan altid finde noget morsomt i enhver situation. Også denne lidt kedelige en, for jeg tror på, at det er ganske ubehageligt ikke at kunne trække vejret. Der gik ikke mange minutter, før vi sendte latteren ud i æteren (vi gjorde det så stille det er muligt).
Et par timer efter min ankomst kom der et par læger og snakkede med barnet (og mig).
Inden de indleder en behandling, vil de lige konferere med barnets læge på Riget.
Mit barn er jo "hard-core patient" - tænker jeg godt kan udtrykke det sådan....
Prøverne viste absolut ingenting "farligt". Alt er fint, så de gætter på at det er en virus, der forårsager det svære vejrtrækningsproblem.

5 kommentarer:

  1. I bekræfter min (måske naive) forestilling om, at systemet virker, når der er brug for det. Godt, at der blev taget hurtigt affære, og rigtig god bedring til din datter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, ja systemet virker lynhurtigt. Det er jo bare skønt at blive bekræftet i det, ikke?
      Tak :-=

      Slet
  2. Hvor er det godt at høre. God bedring til datteren og som en fra systemet så er jeg glad for at høre,at systemet virker, når der akut brug for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Ja, det er godt at høre, ikke? at det bare virker :-)

      Slet