mandag den 18. januar 2016

Opløftende eftermiddag.

Det månedlige møde i min private strikkegruppe fandt sted i går hos M1. Desværre måtte vi undvære en af os, og det var ikke mig - men M2, som var på patchworktræf i det jyske. Der gad jeg også godt at have været med.
Umuligt at være 2 steder på en gang.
M1 bor kun ca. 1½-2 km fra mig, og i det ganske afdeles vidunderlige vejr gik jeg over til hende.
Og blev kørt halvdelen af vejen hjem.
M1 har 2 sønner på 11 og 13 år (snart).
De unge mennesker sad i hver sit rum og spillede playstation, og med selv lukkede døre kunne de sandelig kommunikere. Det foregår vist via playstationen - gætter jeg.
Jeg er god til at gætte, og det kan jo være jeg gætter forkert. Pyt.
Lige pludselig lyder med høj klar røst fra den ældste værelse: Mor hvornår kommer strikketanterne?
Vi er kommet .... jeg brød simpelthen sammen i latter.
Ih hvor var det en festlig eftermiddag - der er humor på højt plan i M1s hus.
Jo, vi fik sandelig også strikket, snakket og grint.


3 kommentarer:

  1. Måske I ikke kun er strikketanter, men også håndarbejdstanter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Conny, ja, der går meget forskelligt håndarbejde gennem vores hænder.

      Slet
  2. Hanne, ja da.
    Det er skønt at mødes over en fælles hobby om det er strik, slægtsforskning eller noget helt tredje.

    SvarSlet