tirsdag den 8. december 2015

At hive stikket ud

Hvor er det danske sprog fyldt med mange metaforer og hvad det ellers kaldes.
Sprogblomster?
Efter en særdeles selskabelig week-end var det lige nødvendigt at "hive stikket ud" for en dags tid.
Det tager tid for en pensionist at fordøje alle de gode indtryk.
Det gør det vel egentlig også for en teen-ager?
Når jeg havde været til fest i de unge dage, var det skønt med en dag til at komme ovenpå igen.
Ovenpå - altså det sædvanlige energi niveau.
Det var med største fornøjelse i går, at jeg slappede totalt af.
Det er jo også meget forskelligt, hvordan mennesker slapper af.
Min afslapning består som regel af at bruge det kreative gen. Og se et enkelt eller to afsnit af Matador, som hører december til (her). Og selvfølgelig lytte til den skønne julemusik.
Den eneste "pligt" er de daglige gåture med Black. Det er nu også ganske afslappende, specielt når Black er i slentrehumør.

4 kommentarer:

  1. Og jeg har kun set Matador en gang, hvilket min kollega synes er helt forkert ;-) Dejligt at du lader op med det kreative.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det var ikke meget du har set Matador.
      Ja, det er så dejligt at bruge højre hjernehalvdel og glemme tid og sted.

      Slet
  2. Hanne, der er ved hvert gensyn nye synsvinkler, alt efter som vi også selv får flere erfaringer.

    SvarSlet
  3. Jeg forstod ikke helt, hvorfor Matador skulle være julehygge, før Stegemüller nævnte de 24 afsnit. Jeg har set Matador rigtig mange gange, men stadig ikke fattet, at der var 24 afsnit. Min datter og svigersøn startede med at se Matador (nærmest for første gang), da datteren gik og var gravid, sådan for at træne til deres lille pige skulle komme, og de tænkte, at så ville der være god tid til at se sådan en lang serie. De er lige så hooked, som os ældre, der også er det.

    SvarSlet