tirsdag den 15. september 2015

Lakridser

Jeg har mange pennevenner rundt om i verdenen, og det er helt almindelige gammeldags breve vi sender til hinanden.
Når de unge mennesker i familien og omgangskredsen er ude i verdenen på studieophold eller "dannelsesrejse", bliver vi pennevenner.
Anders, som er min brors kærestes søn, er på studieophold i Irland dette efterår.
Han savner - som alle danske, der er i udlandet i længere tid - rugbrød og lakridser.
Så hans mor bager rugbrød og sender over til ham.
Jeg har lige postet en stor pose piratos til ham i dag.

4 kommentarer:

  1. Hanne, og kan han ikke lide dem, må han dele ud af dem :-)

    SvarSlet
  2. Han får sikkert ikke noget ud af at dele ud af dem - jeg kender ingen, udover danskerne, som kan lide vores specielle lakrids. Tim var ved at kaste op, da han smagte det, og børnene kan heller ikke lide det - hverken det søde eller det salte.
    Det kan jeg nu heller ikke ... jeg er en af de fem i DK, der afskyr lakrids, og nu laver de både øl, is og alt muligt og umuligt med lakrids. Ikke godt ;-)
    Tim fik 'hævn' ved at give mig en mad med Marmite - der fik jeg kvalme :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg elsker lakrids, og har gjort det lige fra barn.

      Slet