tirsdag den 15. september 2015

Lakridser

Jeg har mange pennevenner rundt om i verdenen, og det er helt almindelige gammeldags breve vi sender til hinanden.
Når de unge mennesker i familien og omgangskredsen er ude i verdenen på studieophold eller "dannelsesrejse", bliver vi pennevenner.
Anders, som er min brors kærestes søn, er på studieophold i Irland dette efterår.
Han savner - som alle danske, der er i udlandet i længere tid - rugbrød og lakridser.
Så hans mor bager rugbrød og sender over til ham.
Jeg har lige postet en stor pose piratos til ham i dag.

5 kommentarer:

  1. Han bliver glad for en stor pose Piratos. Det er en sød tanke fra din side.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, og kan han ikke lide dem, må han dele ud af dem :-)

      Slet
  2. Han får sikkert ikke noget ud af at dele ud af dem - jeg kender ingen, udover danskerne, som kan lide vores specielle lakrids. Tim var ved at kaste op, da han smagte det, og børnene kan heller ikke lide det - hverken det søde eller det salte.
    Det kan jeg nu heller ikke ... jeg er en af de fem i DK, der afskyr lakrids, og nu laver de både øl, is og alt muligt og umuligt med lakrids. Ikke godt ;-)
    Tim fik 'hævn' ved at give mig en mad med Marmite - der fik jeg kvalme :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg elsker lakrids, og har gjort det lige fra barn.

      Slet