mandag den 6. juli 2015

Mug - muggen!!

Min gode gamle støvsuger - 10-12-15 år har den på bagen, jeg kan helt ærligt ikke huske hvornår den er købt - er gået i stykker i slangen, og jeg har i et stykke tid overvejet at købe en ny.
Også en poseløs som den gamle.
Overvejelserne er slut nu, der skal indkøbes en ny.
Fordi...
det sker ikke ret tit, at jeg vasker og støvsuger bil. Men et par gange om året vil jeg tro...
Og i dag var det tid til begge dele.
Da jeg fjerner en af måtterne, ser jeg mugpletter under den.
Støvsugeren gjorde sit arbejde, og så var det frem med sæbevand, atamon og rodalon.
Pletterne er væk nu, og jeg kan så tænke over hvor det kommer fra.
Støvsugeren er sat ud i mit skur, og der kan den stå til jeg skal på lossepladsen.
Heldigvis har jeg en datter, der er ekspert udi svampesporer, for det er hendes allerværste fjende. Og hun kunne sandelig råde sin mor....
Mit tøj - heldigvis gammelt havetøj - er puttet i en sæk og smidt ud. Svampesporer er noget flyvsk noget.



2 kommentarer:

  1. Det var vel nok godt, du opdagede, at der var mugpletter under bilmåtten!

    SvarSlet
  2. Åh ja, skal snart have den til service, så må de lige kigge om det kommer nedefra .... Ellers må det jo være noget jeg har spildt...

    SvarSlet