torsdag den 4. juni 2015

Formidabel service og en noget ringere

Jeg har fået min cykel tilbage fra cykelsmeden i dag - efter han har haft den i 6 uger.
Den skulle til serviceeftersyn og så gav den af og til et knæk i forhjulet (lød det som om), og så kunne jeg stå af, for den ville ingenting. Efter at have "tænkt sig om" virkede den igen.
Cykelsmeden kunne ikke finde fejlen, før for et par dage siden.
Det var en defekt krans censor - en dims der styrer "når man drejer rundt med pedalerne"....
Jeg kan jo kun fortælle, hvad han sagde.
Den var også testcyklet på brosten, og den viser ingen fejl.
Hele regningen lød på 0 - som i et stort nul - kroner.
Jeg var dybt forundret... sagde en masse pæne ord og var lutter smil.
Hvis fejlen kommer igen, får jeg lov til at betale for det!!
Formidabel service.

En noget ringere service fik jeg ude hos en møbelhandler her i byen.
Jeg har et møbel, hvorpå jeg har min radio og modem.
Den er kun ca. en meter bred, og den står på fire ben. Den er primært beregnet til at hænge på væggen.
Den er "faldet lidt sammen" på midten - ca. en halv centimeter, men synligt for det blotte øje.
Så jeg ville jo have to ben mere til den.
Det kunne jeg ikke få, for de ligger i sæt på 4.
Kan I ikke dele pakken??? Nej!
4 ben - 2 brugbare og 2 til ingen verdens nytte: 475 kr.!!
De fås også i sæt med 6 - det havde været smart da jeg købte den for et par år siden, om de havde fortalt mig det.

Puha, hvor jeg er slidt i dag, for jeg har været på meget havearbejde, gået 6 km, cyklet 5 km og været i LOOP til træning.

2 kommentarer:

  1. Hold da op en service hos cykelsmeden; man tror næsten ikke sine egne øjne. Jeg har aldrig kendt mage.

    Til gengæld god gammeldags elendigt der, hvor du ville købe benene.

    SvarSlet
  2. Hvor er det flot så meget motion, du fik på én dag :-) Fin service hos cykelsmeden!

    SvarSlet