torsdag den 23. april 2015

Strikkecafe - og flygtninge

Der foregår mange sjove og anderledes ting på mit frivillige arbejde i Det Grønne Hus i Køge.
I går aftes var der strikkecafe, og selvfølgelig skulle jeg da deltage i den.
Det var første gang i går, strikkeriet fik en chance.
Det var meningen, at vi skulle finde ud af, hvad vi ville bruge disse strikaftner til.
Men - der var gået koks i kommunikationen, så der kom også nogle andre.
Et par gange om måneden er der sammenkomst af syriske flygtninge og et netværk fra Røde Kors i Det Grønne Hus, og de har fået tilknytning til min frivillige forening.
"Flygtningene" havde fået at vide, at der "var noget for kvinder" i går aftes.
De havde heldigvis en tolk med, så vi fik snakket sammen - og strikket.
Senere må vi så finde ud af, hvad strikkeaftnerne skal bruges til - udover at strikke.
Der sker ret mange ting i Det Grønne Hus, også om aftenen, og vi har kun kunnet få lokalet 4 gange i alt i år. Men nogle af os kan jo godt huse en hel del, så måske skal vi mødes ude i de små hjem. Det vil tiden vise.
Gad vist om det uld jeg strikker af pt er økologisk. Jeg må hellere spørge min private garn-spinder-pusher (mit barn).

1 kommentar:

  1. Merinoen er ikke øje, men mange af de andre uldsorter er.

    SvarSlet