tirsdag den 14. april 2015

KØS

KØS oprindelig Køge Skitsesamling - nu KØS museum for kunst i det offentlige rum.
KØS rummer også nogle af Bjørn Nørgaards tegninger til Dronningens gobeliner.
KØS har også en cafe, og der havde jeg sat en veninde stævne i dag, for at vi kunne nyde en god frokost sammen.
Jeg var i alle rum i museet sidste år, så der var ingen grund til at betale entre for at gense udstillingerne. Veninden har besvær med det ene knæ pt, så hun var enig.
Efter frokosten slentrede vi en tur gennem byen og endte hjemme hos mig til kaffe og kage - rødbede-chokolade kage. Det smager faktisk godt.
Jeg har bagt en stor pandefuld til i morgen, når jeg skal på det frivillige arbejde.
Den unge pige, som ekspederede os, "fordrev" ventetiden med at strikke.
Jeg måtte spørge hvad hun strikkede. Ikke noget, for hun var ny i strikkekunsten.
Min økologiske forening spænder vidt i sine arrangementer, og den 22. april er der strikkeaften i cafeen. Jeg fortalte hende om arrangementet, og straks ville hun undersøge det på nettet. Det er den første strikkeaften, og hvad vi vil med det, ved vi først efter den første aften. Den unge dame spurgte om hun måske kunne lære noget? Det var jeg da helt sikker på, der kommer en del erfarne strikkere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar