tirsdag den 24. februar 2015

Oprydning - digitalt

Tidligere i livet arkiverede jeg papir i mapper. Frygtelig besværligt og kedeligt.
Med livsgerningen på et kontor var det ligesom skomagerens børn!!! det private arkivarbejde blev hele tiden udsat, og når det var tid for at skrive selvangivelsen, skulle papirerne jo gerne være lette at finde, så det blev et projekt helt for sig selv - lige efter nytår.
Jeg er så glad for e-boks. Jeg har brugt e-boks fra en af de første dage den blev lanceret.
Det er nogle år efterhånden, så jeg har lige ryddet op i boksen - digitalt. Hvor er det dog skønt, bare at mærke filerne på bankudskrifter o.lign. op, og så trykke slet.
Ligeledes er det skønt og nemt at lægge filerne over i de rette mapper.
Fagre nye verden - er lige noget for mig - i hvert fald i denne her retning.
Det er også muligt at uploade billeder og lignende til e-boksen. Hver boks er tildelt 50 Mb.

1 kommentar:

  1. e-boks er virkelig genial. Jeg har aldrig slettet noget der, for jeg bruger bare søgefunktionen, hvis jeg skal finde et eller andet. Jeg bruger også e-boks til engang i mellem at uploade mine slægtsdata bare for en sikkerheds skyld. Det er altid godt at have sine backups flere steder.

    SvarSlet