onsdag den 7. januar 2015

Transportmidler

En bil i udu.
En cykel i udu.
Bil på værksted.
Cykel på cykelværksted.
PÅ SAMME DAG.
Jeg er så glad for, at jeg har investeret i et "mimre"kort, så er det nemt at komme rundt med bussen til de forskellige værksteder.
Og til staden.
Mimrekortet skal kun bruges få gange, så er det tjent hjem - i stedet for rejsekortet.
Og nu havde jeg lige vænnet mig til at bruge rejsekortet.
Forandring fryder - siges det.
Bilen er fixet, og cyklen kan jeg hente på fredag.
Punkterfri dæk - tjah, siger cykelsmeden. Men altså kun 90%.
Og her hvor jeg bor, er der nogen der er glad for at smadre flasker. Det er ikke ret godt for cykeldæk eller hundepoter, så hundeposerne bliver også brugt til at samle glasskår op i.
Jeg var en tur i staden i går for at mødes med en veninde. Vi skulle på udsalg, og kom hjem med nogle gode ting hver især.
Hver gang jeg er ude at køre med Metroen sender jeg min mor en kærlig tanke.
Hun kunne blive 95 år i dag, og hun elskede at komme til byen - helt derude fra Vanløse.
Hun ville have ELSKET den hurtige Metro.
Nu er hun en engel og flyver hurtigere end Metroen kan køre.

4 kommentarer:

  1. Metroen er genial, jeg kan slet ikke forestille mig at leve uden den.

    Folk der smider glasskår er nogle fjolser! Moderne cykeldæk er stort set punkterfrie, også selvom man køber "de almindelige, jeg kan i hvert fald ikke huske, hvornår jeg sidst er punkteret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne så har jeg bare været uheldig med mit baghjul 😖

      Slet
  2. Jeg bliver så arrig, når vi skal navigere gennem glasskår. Især når hunden er med ude. Tankerne flyver, når der er fødselsdag derude. Sådan vil det og skal det være. God aften til dig Kisser.

    SvarSlet