lørdag den 17. januar 2015

Negativ

Det er yderst sjældent jeg bliver negativ.
Black og jeg havde lige været ude at gå en skøn tur i det dejlige - om end lidt kolde - solskin. Da jeg træder ind over dørtrinet, tænker jeg, hvad er det der IKKE skal være inde i munden på mig?
Et lillebitte stykke af en tand er faldet af. DA BLEV JEG NEGATIV.
Så er det bare at mande alle de positive kræfter frem igen.
Det gør jeg bl.a. ved at motionere, så jeg har både lavet ekstra gymnastik og "planket" den.
Fra 1. februar har jeg meldt mig til en "challenge" på nettet med planke hver dag.
Det starter vist med 60 sekunder og slutter 28. februar med 240 sekunder - på en gang.
Hver 7. dag er der fri.
På nuværende tidspunkt holder mine arme til  150 sekunder - så begynder de at ryste en lille smule.
Heldigvis skal jeg være sammen med 3 positive grinebidere i aften, så er min negativitet atter på nulpunktet.

8 kommentarer:

  1. Hvor er det flot med al den motion, du får Kisser - men øv med tanden! Rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja det er mere end øv med de tænder. God søndag.

      Slet
  2. Den der planke er vidst rimelig sej. Jeg har ikke prøvet.... Men Kisser de tænder - de er vidst ikke rare ved dig for tiden. Rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, ja, de første gange er det hårdt, de følgende gange bliver nemmere og nemmere.
      Tænderne, næh... og øv.
      God søndag til dig

      Slet
  3. Hvad søren er "planke"`?

    Dumme tænder !

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, planken er en træningsøvelse. Man lægger sig på gulvet på maven og rejser sig op på tæer og albuer og holder kroppen lige hen over gulvet - god træning for mange muskelgrupper på en gang. Se evt. mere her:
      http://iform.dk/planken

      Slet
  4. Det var da ellers ikke så lidt - 240 sekunder er laaang tid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Husmor, det er blot et spørgsmål om træning i rette mængder :-)

      Slet