søndag den 4. januar 2015

Cognac

Jeg har - haft - tandpine (slemt) i dag.
Jeg var til strik hos Malene sammen med de øvrige skønne deltagere.
Først træning hos LOOP - uh, som jeg elsker det.
Og bliver let til bens.
Malene havde bagt den skønneste kage, og jeg kom lige til at spise 3 stykker.
Midt i den skønne eftermiddag fik jeg tandpine - i underkæben, altså ikke hvor jeg lige har tabt en plumbe...
Smertestillende medicin - hm, jeg købte 10 Panodil i 2007 og har smidt halvdelen væk, da de blev for gamle.
Købte 10 nye i 2014 og har spist de 2.
Så det er jo meget lidt, der ryger indenbords af den slags her i huset.
OK, Black får lidt en gang i mellem, når han har været på for lange gåture og halter, når vi endelig er hjemme. Han har også noget i sine skuldre, som kræver det, når belastningerne er for mange.
Henne hos Malene - jeg fik altså to smertestillende for min pine.
Det tog vist kun toppen af den pine.
Jeg kom sådan til at tænke på en Sankt Bernhardshund og cognactønden.
Høhø, jeg har da en flaske cognac på lager, som nogle af vennerne elsker at få en lille dram af, når de er på besøg.
Min Finn elskede også cognac.
DET GØR JEG IKKE.
Ikke desto mindre har jeg hældt en smule op i et glas, holdt mig for næsen og drukket det.
Det har hjulpet på pinen.
Så nu både slingrer jeg og sover vist godt resten af aftenen - og natten.

7 kommentarer:

  1. Hvis du både slingrer og sover godt har du da taget mere end et lille nip?

    Du må da ikke sover fra "Arvingerne" ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Hanne der skal kun meget lidt alkohol til så slingrer jeg. Mit sovehjerte hører til de bedste i denne verden.
      Arvingerne kan mit gode gamle firma beholde i fred og ro.

      Slet
  2. Hej træls med tandpleje, det virker også at lgge et stykke vat vædet i cognac på gummen hvor smerterne sidder. Prøv at undersøge om hunden må få panodil, jeg mener at huske at det skal være cidimagnyl til hunde.
    God bedring

    SvarSlet
  3. Jytte tak 😊
    Hunde må ikke få menneskemedicin jeg har fået smertestillende til Black hos dyrlægen.

    SvarSlet
  4. Det var godt, du havde cognac i huset! Rigtig god bedring med tandpinen - det lyder forfærdeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, jeg har været hos tandlægen, og er udstyret med penicillin og smertestillende. Ja, det var en mindre behagelig nat.

      Slet