søndag den 31. august 2014

S.O.S.

I 46 år har jeg været medlem af Falck - med den fulde pakke, og brugt sygetransport en eneste gang.
Det var for øvrigt ret morsomt, for jeg skulle hjem fra Roskilde sygehus, og sad pænt og ventede på "min transport". Lige pludselig træder Hansen ind ad døren. Hansen var en kollega, som også boede i Køge. Hvad laver du her? spurgte jeg. Jeg skal hente en patient, der skal køres til Køge. Det er mig :-) Falck sendte en taxa til at klare den lille sag, og Hansen kørte taxa i sin fritid.
I juni i år meldte jeg mig ud af Falck, fordi jeg er dækket af mobilitetsservice hos Fiat og via min bilforsikring hos Tryg er jeg også dækket af basisabonnement hos SOS Vejhjælp, bare fordi jeg har nået en alder som pensionist.
I går var jeg til rund fødselsdag nordpå. Sådan cirka ud for Greve S tændte en masse røde lamper på instrumentbrættet i min bil. Ind i nødsporet og katastrofeblinket til.
Ringe til Vejhjælp. De kunne oplyse at det kun er Tryg der har anmeldt mit abonnement!! Så Fiat skal have .... på komedie i morgen. Men de ville komme i løbet af en times tid.
Tålmodighed er en dyd, og sammen med god musik, som altid følger mig på min færd, var ventetiden egentlig kort.
Der gik ca. en halv time, så kom hjælpen.
Chaufføren startede min bil, og kunne konstatere, at der nu kun var gule lamper der lyste.
Men der var ingen grund til at køre med den, når han nu var der med redningen!! en stor bil med lad.
Så den lille røde bil blev kørt op på ladet og jeg blev puttet ind i førerhuset, som ligger et par meter over vejhøjde.
Vi snakkede hyggeligt hele vejen til Køge.
Mens han læssede min bil af hos mekanikeren, ringede jeg efter en taxa.
Alt flaskede sig, chaufføren på vejhjælpen havde fyraften kl. 20, og hans base ligger 3 huse fra mit værksted. Og da han kørte, kom min taxa.
Da jeg var kommet godt og trygt hjem, kunne jeg ikke lade være med at gå og more mig lidt.
Bare fordi jeg er lattermild. Alt gik jo godt, og jeg kom fint hjem.
Gad vist hvad der er i vejen med min bil? Tænker på om den har lyst til at forlade mig til fordel for en anden?

2 kommentarer:

  1. Håber din bil kan repareres. Sjov oplevelse med din tidligere kollega :)

    SvarSlet
  2. De der Vejhjælp er da rigtig effektive, godt du kom trygt og sikkert hjem. Man skal ikke køre rundt i biler, hvor lamperne lyser rødt

    SvarSlet