søndag den 2. marts 2014

Cashmere

For nogen tid siden har jeg købt garn til en bluse i ren Cashmere.
Den blev færdig for et par dage siden.
Og som jeg glædede mig til at tage den på.
Den er helt almindelig - sådan lige op og ned - med raglanærmer og rund hals.
Strikket på pinde 3,25 og forbruget er 5½ nøgle.
Det løber langt pr. nøgle - ca. 215 meter.
Belært af tidligere erfaring med en anden Cashmere trøje.... har jeg strikket strikkeelastik ind i ribkanten forneden, så den ikke flaner.
Dyb er min skuffelse efter at have haft den på en enkelt dag.
Kanten flaner ganske forfærdeligt.
Tænker på om denne bluse også skal ende som en jeg kun sover med om natten?
Men jeg tror jeg piller ribkanten af og strikker en buk-om kant på og tager adskillige masker ind, så den kan holde sig inde ved kroppen.
Jeg har garn nok, for jeg købte 10 nøgler.



4 kommentarer:

  1. Jeg har jo desværre ingen erfaring udi strikning, men kan du ikke spørge din strikkekyndige datter om et godt råd?
    Klem og rigtig god søndag aften, Kisser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, min garnkyndige datter har givet gode råd om garnet. Jeg skulle have haft en følgetråd i uld med. Øv.
      Så nu er jeg så heldig, at hun vil spinde til en ny bluse til mig. Cashmere og merinould.
      Klem

      Slet
  2. Surt. Det skal jo også være elastisk, men jeg tænkte på, om du kunne hækle rundt i halsen? Det kan holde vældig fint på det. Tager du en matchende farve, kan du hækle tilsvarende rundt om alle kanter og få en fin finish.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen, det er mere end surt. Sjovt nok, sidder ribben i halsen stadig pænt. Det er den nederste kant, den er gal med.
      Men jeg vil bruge din ide til den anden cashmere trøje jeg har, for jeg synes ikke ret godt om den elastik jeg har sat i...

      Slet