søndag den 19. januar 2014

Måger

Jeg fodrer ikke fuglene. Det gør naboen. Jeg gør ikke, fordi jeg gider ikke have rotter på besøg.
Men
det sker at jeg har lidt brød eller ost, som jeg lægger ud til dem.
Der går ikke ret mange øjeblikke, før området omkring maden er fyldt med
MÅGER.
Jeg er dybt forundret over, at så kort tid efter udlægningen at de har spottet at der er mad.
Forunderlige natur.
Det er fuldstændig umuligt at tage et billede af mågerne tæt på, for de har fuldstændig styr på hvad der sker inde bag runderne, og den mindste bevægelse og der er væk.
Det er da vist muligt at se dem alligevel.
 

6 kommentarer:

  1. Tænk at du har måger, Kisser - det ser jeg aldrig her. Men fuglene har det vist svært i blæsevejret, der får temperaturen til at føles som isnende kulde. Her er det solsortene, der er desperate efter mad, men det er vel fordi de, plejer at leve af regnorme. Det fodrer jeg dem dog ikke med, men de får æbler og knuste mejsekugler.
    Klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja det under også mig med mågerne, så langt væk fra vandet (2 km i fugleflugt).
      Dine solsorte er sikkert også glade for æblerne og mejsekuglerne :-)
      Klem

      Slet
  2. Ja det er lidt som et tveægget sværd: skal man fodre fuglene og risikere at få rotter? Her hvor jeg bor, må man ikke fodre fuglene, og det er vist meget godt, for vi har ind imellem haft problemer med rotter. Det er bare så pokkers hyggeligt, at fodre fuglene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hanne, det er ikke spor sjovt med de rotter - de kan være svære at få til at spise af giften.

      Slet
  3. Fantastisk at de kan spotte det. Vi fodrer godt nok fuglene - men nok ikke helt konsekvent - er også lidt bange for at tiltrække rotterne :-/ God aften. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, ja de rotter kan godt holde sig væk. Knus :-)

      Slet