lørdag den 4. januar 2014

Garn i lange baner

En lille bluse i lyslilla uld til et barn ude i verdenen kan afleveres til Røde Kort,
sammen med 2 tæpper (1 x 1 m).
Alle tre stykker strik er færdiggjort i 2014.
Jeg kan godt lide at strikke til de små ude i den store verden.
Kunne Røde Kors dog bare få nogle mere tidssvarende modeller.
Dem vi skal strikke/sy efter, er gode gamle 60- og 80-er modeller.

Januar er fuldstændig som det plejer at være - rengøring i alle kroge af huset (inden havesæsonen) - og oprydning i alle gemmer.
For ikke så lang tid siden har mit barn ryddet op,
og det resulterede i 4 sække garn til mig (og Røde Kors).
Jeg vejede garnet, og der var 29,7 KILO.
Jeg er ved at organisere det...
og det er en udfordring i sig selv, for det skal ikke blive i sækkene.
Det skal ligge pænt på hylder og i skuffer.
Og sorteres.
Til Røde Kors og MIG,
for der er noget ekstremt lækkert håndspundet garn i
uovertruffen kvalitet. 
Jeg tør overhovedet ikke gætte på hvor mange kilo garn jeg har på lager.

Her er "garn til mig" lagt i kisten, og blot her er ca. 10 kilo.
Må nok indrømme at jeg har købt det meste selv.
Og jeg har håndskrevet med blæk og kalligrafi en fin indholdsfortegnelse.
Det er sjovt.

6 kommentarer:

  1. Sikke en masse skønt gran, Kisser! Ja, du har nok ret i, at Røde Kors burde have nogle mere tidssvarende modeller. Skal I bruge, dem de har?
    Klem og rigtig god lørdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja, det SKAL vi - det kunne jo være at mødrene til børnene fandt på at sammenligne modellerne (kan du høre ironien).
      Eneste fordel ved at strikke ovennævnte model er, det er total TV strik.
      Der er i hvert fald til nogle års strik!!
      Klem

      Slet
  2. Den ser altså meget nuttet ud i mine øjne, den lille trøje :)

    Hallo, hvad hvis du skrev til Røde Kors med nogle nye modeller, som du ville anbefale? det vil de sikkert blive glade for, selv om der går lidt tid med at vurdere det. Hvis du lægger to strikkede exempler ved, så går det måske hurtigere.

    Godt Nytår!

    SvarSlet
    Svar
    1. Donald, trøjen er ganske fin - en god gammel 80er model.
      Røde Kors er en tung organisation (at danse med), og vi gør alt hvad vi kan for at få nye modeller.

      Slet
  3. Man skal ikke gå ned på garn!!!
    Sjovt som man kan have enormt meget garn, men når så der er en model som bare må strikkes, så findes der ikke garn på lageret, som passer ;0)

    Hyg dig med projektet :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kari, du har helt ret :-)
      Ja tak, der går vist dage endnu før alt er på plads :-)

      Slet