onsdag den 11. december 2013

Tanker

I går var jeg et smut i København for at besøge venner, og det var ret behageligt at køre med tog derind.
På vej hjem kom jeg forbi de gamle RADIOHUS, og ih, hvor minderne dukkede op til overfladen.
Det er et utrolig spændende hus. Og hyggelige julefrokoster endte som regel i Radiohuset, hvor der var vildt gang i den gode musik.
Lidt ærgerligt at min arbejdsplads ikke har beholdt huset. Selvom DR Byen også er en spændende bygning, kommer den altså ikke op på højde med Radiohuset.
Da jeg kom helt hjem, holdt der en bil på cykelstien - ikke langt fra min matrikel.
Jeg må nok indrømme, selvom jeg også er bilist, at det irriterer mig at bilerne holder på cykelstien!!
Det var altså en politibil!!!
Og i et af husene så der anderledes ud end der plejer om aftenen.
Der har - igen-igen - været indbrud i nabolaget. Jeg vandrer jo hen og spørger - min nysgerrighed er stor.
Jeg blev fulgt hjem af en politimand, der undersøgte inde og ude, om der var spor her.
Det var der ikke.
Bagefter satte jeg mig til at tænke!
Det værst tænkelige scenarie for mig ville være, at der skete noget med Black.
Al det andet er jo bare døde ting.
Hvorfor kan man ikke lade andre menneskers ting være i fred?

4 kommentarer:

  1. Øv et kedeligt punktum på en ellers hyggelig dag. Men rart, at du kunne blive fulgt hjem, og godt at der ikke var sket noget hjemme hos dig. Men mon ikke Black ville sætte tænderne i bagdelen på en eventuel tyv?

    SvarSlet
    Svar
    1. Fruen, ja det var rimelig kedeligt. Jo, jeg vil tro han blive gal...

      Slet
  2. Jeg synes, det er en skam, at DR valgte at flytte fra det smukke, gamle radiohus.
    Uha, sikke noget med indbruddet i dit nabolag! Man bliver jo virkelig utryg.
    Klem og rigtig god aften, Kisser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame, ja de skulle have beholdt radiohuset, de bæster.
      Det er trist med alle de indbrud.
      Klem

      Slet