tirsdag den 10. september 2013

Sand og blå himmel

Da vi vågnede i morges til den skønneste sensommerdag, ændrede vi planer
OG TOG PÅ UDFLUGT TIL SKAGEN.
Det er jo bare lidt nordpå, når vi befinder os i Hals.
Man kan lige ane Grenen ude i horisonten midt i billedet.

Himmel og hav og lidt af Grenens skønhed.

Stranden ved Gammel Skagen

Raabjerg Mile.
Et særpræget stykke natur i Danmark - en vandreklit.

Det har været en meget begivenhedsrig dag, og det er 2 trætte hunde og mennesker, der vendte hjem for lidt siden.
Først kørte vi til Sæby, for vi ville ind i Glaskunst huset og købe glaskunst.
Lukket tirsdag, så dem besøger vi senere på ugen.
Derefter til Skagen City, hvor vi spiste store is.
Vandring rundt i byen. Og ind i en glaspusterbutik, hvor vi fik købt nogle glasting. Jeg købte 2 glasnisser (billeder kommer senere), og fik en lidt skadet gratis med i købet.
Vi ville ikke besøge museerne, for der var vi for 2 år siden.
Ned til Skagen havn, hvor vi spiste frokost på en af fiskerestaurationerne.
Så smuttede vi til Grenen.
Derefter en tur til Gammel Skagen.
Jeg har en fiks ide om at tagge på FB hvor jeg er.
Lige pludselig ser jeg Eva skriver hun er i nærheden.
Jeg spurgte chaufføren, hvor langt der var til Ålbæk Gl. Kro.
Et par kilometer. Så skal vi derind!!
Som sagt så gjort, og jeg fik oplyst værelsesnummeret hvor Eva og hendes mand befandt sig.
Hen at banke på. Og det er mega mange år siden jeg har set Gert, han troede jeg var en eller anden fra receptionen. Goddag, Gert, og præsenterede mig.
Nej, det er da løgn. Nej, det var det ikke.
Stor gensynsglæde med både Eva og Gert.
Og straks gjorde de os selskab omme i gårdhaven, hvor vi fik snakket godt på kryds og tværs i et par timer.
Vi endte dagen hos Aspendos i Hals, hvor vi spiste dejlig mad.
Stjerneskud til mig.
Det kan bestemt ikke vare længe inden det er sengetid.
Begge hunde ligger helt flade..
 

2 kommentarer:

  1. Sikke en fantastisk dag!! Og smukke billeder. Tænk jeg har aldrig været i Skagen. Og skønt at I også nåede at se Eva og hendes mand. Må have været en hel lille sejr at du så drypstenshulerne hvis du har klaustrofobi!! Knus♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina, det var en stor sejr atbesøge drypstenshulerne selvom der var højt til loftet.
      Du har noget tilgode med Skagen, men du bor jo i et smukt område til hverdag :-)
      Knus

      Slet