fredag den 19. juli 2013

For længe siden

sådan føles det! holdt mine naboer sølvbryllup.
Fin fest om aftenen ude i den hvide by.
Den hvide by er den gamle Codan gummi fabrik, der er nedlagt og erstattet af en hel masse butikker og andre aktiviteter.
Selskabslokalet vi var i er den gamle smedje.
Der var utrolig stemningsfuldt.
3 retter fin mad og skøn DJ, der spillede 80er musik den ganske aften.
Fra kl. 18 til kl. 2 om natten, og inden vi fik pakket sammen og taxaerne kom, var klokken tæt på 3.
De fik mange flotte gaver.
Og tæppet jeg havde hæklet vakte stor lykke.
 
Selvfølgelig skulle tæerne klippes af gommens sokker.
Om jeg fatter nogle af de gamle traditioner....
Dagen derpå var jeg en smule træt.
Mest af at komme sent i seng.
Brudens fætter var ankommet fra Vancouver samme dag, og det var første gang han besøgte Danmark. Han har dansk som hobby (hans mor er dansk), og taler ganske glimrende dansk.
Jeg sad ved bord sammen med ham og hans kone.
Vi var omkring flere forskellige udtryk, bl.a. uden dikkedarer og at presse citronen.
Det er ret morsom at skulle forklare disse udtryk - både på dansk og engelsk.

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en skøn fest, Kisser - og det var dejligt at tæppet, du havde hæklet, vakte stor lykke. Klem og rigtig god weekend!

    SvarSlet
  2. Gode fester er på én gang på energigivende og trættende ;-)

    SvarSlet