lørdag den 18. maj 2013

TV2, Tivoli og plantemur

Min allerkæreste lillebror gav mig et årskort til Tivoli i fødselsdagsgave. Fordi vi skal til fredagsrock.
Og jeg har bestemt, at lillebror skal lave mad til storesøster, når vi skal til rock. Bare fordi så er det nemt at parkere sin bil ude i yderkanten af København, og smutte over til S toget på under et halvt minut og køre lige ind til byen.
Lillebror er en eminent kok :-)
Vi ankom til Tivoli  omkring kl otte ( fredagsrocken starter kl 22), og efter i indcheckning med årskortet, fandt vi en bod der solgte fadøl. Uh det var godt....efter en lang togtur på 10minutter.
En halv time senere kom vi forbi en ISBOD, og så fortærede vi en kæmpe is hver.
Og en halv time senere trængte jeg til kaffe, og så var klokken tæt på 22.
Der er  smukt i Tivoli. Jeg har stadig Monets have  den indre nethinde, og når jeg reflekterer over både Tivoli og Monet, er Tivoli en klar vinder i skønhed.
At vejret også viste sig fra sin bedste side, før kun besøget endnu bedre.
TV2 var en smule kedelige. De kalder sig selv for Danmarks kedeligste band, og det levede de op til i går. De har været på en 180 dages turne, og besøget i Tivoli var det sidste på deres "ón the Road".
Lidt ligesom hel turneen bare skulle overstås. Ærgerligt, for eller kan de godt levere god musik.
Da den sidste melodi  set- listen gik i luften, bevægede vi os mod udgangen. Der var mange, mange mennesker i Tivoli i aftes, 0g vi havde bare ikke lyst tilsat havne i kaos, når alle skulle ud...
Hjem til brormand og have end kop godna tkaffe og slik. Slik er hans hjemmebagte knækbrød. Har fået opskriften.
Så klokken to i nat kunne jeg sige godnat til Black og mig selv.
Og klokken otte i morgen kunne jeg høre, der var folk der arbejdede ude i min forhave.
Jeg havde en aftale med en god ven og hans søn om at de skulle rette min plantemur op til en ret vinkel. Og jeg lå og sov endnu.
Jeg tog det nu rimelig roligt og fik dagens første kop kaffe, så ud at sige godmorgen.

5 kommentarer:

  1. TV2 kan ellers godt. Jeg har set dem et par gange. Ellers kan jeg forestille mig, at det var den perfekte aften til et tivolibesøg. Vi nød vejret længe ude på terassen. God pinselørdag til dig...

    SvarSlet
  2. Hvis jeg boede på de kanter, ville jeg bestemt også ønske et årskort til Tivoli. Men er Tivoli virkelig en vinder?...det er da godt at høre.
    Lyder som om du har haft en dejlig dag, også selvom TV2 ikke levede helt op til forventningerne.

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig aften I havde Kisser! Jeg har ikke været i Tivoli siden vores hyggelige blogtræf for vist et par år siden.
    Klem og god pinselørdag!

    SvarSlet
  4. Lyder som en skøn aften selvom musikken ikke var helt perfekt. Rigtig god weekend og god pinse

    SvarSlet
  5. Det lyder til at have været en rigtig dejlig aften. Fortsat rigtig god pinse.

    SvarSlet