fredag den 17. maj 2013

Stor ubehagelighed

Jeg har været ude at handle.
Og da jeg står i køen med min indkøbsvogn fyldt til bristepunktet, opdager jeg, at min pung er væk.
Jeg har gået med den i hånden, sammen med flaskebonner, nøgler og indkøbsseddel.
Hen til kassen og spørge.... Du skal IKKE regne med ærlighed her, var svaret.
Det er nogle mærkelige tanker der går igennem hovedet på en, når der opstår en kriseubehagelighed.
Blandt andet om jeg skulle lægge alle varerne på plads, neden jeg kunne komme hjem og spærre Dankortet.
Og lige om lidt skal jeg i Tivoli til koncert med lillebror. Hvordan gå i Tivoli uden penge?
JEG FANDT PUNGEN. Jeg havde selv lagt den ned i min indkøbsvogn sammen med tre dåser tun til Black.
Og det kan nok være, at min stemme lød til Morten og Susanne (dem der passer kasser i min Netto), jeg har fundet den.
Lange køer....jeg kunne ligefrem mærke, at folk blev glade på mine vegne.

1 kommentar: